Aż do 28.11.2015 możemy cieszyć się promocyjnym oprocentowaniem 2,8% na koncie oszczędnościowym w banku BGŻ Optima.
Co jednak zrobić, gdy nie załapaliśmy się na promocję?
No cóż, promocje mają to do siebie, że się rozpoczynają, a po pewnym czasie kończą, czasami zmieniają się też warunki uczestnictwa, z reguły też obowiązują dla nowych środków.W poprzednich edycjach wystarczyło wycofać środki z rachunku oszczędnościowego w ostatnim dniu promocji. Cały problem polega na tym, że BGŻ Optima zmieniła sposób ustalania nowych środków, które biorą udział w promocji. Zazwyczaj nowymi środkami były te, które stanowiły nadwyżkę nad saldo w dniu poprzedzającym rozpoczęcie promocji. Niestety, w ostatniej edycji brane było pod uwagę saldo na dzień 14 września 2015.
Mamy co najmniej dwa, ale może któryś z czytelników podsunie kolejne rozwiązanie:- wypowiadamy umowę (można zrobić poprzez wysłanie wiadomości w serwisie www) i po 30 dniach otwieramy konto jako nowy klient, z promocyjnym oprocentowaniem. Wadą tego rozwiązania jest to, że trzeba zmieniać nr rachunków – posiadamy więcej niż jeden rachunek (np. mąż i żona), środki trzymamy na jednym z nich, a drugi z saldem zero zł czeka na promocję. Jeżeli BGŻ Optima zmieni warunki promocji lub zapomnisz wycofać środki w odpowiednim czasie – korzystasz z drugiego rachunku i cieszysz się promocyjnym oprocentowaniem środków.
Pewnie ktoś zapyta czy warto bawić się w coś takiego, skoro na rynku jest wiele podobnych ofert, a nawet lepszych?W moim przekonaniu tak:- masz rachunek, z całkiem niezłym oprocentowaniem, rachunek który nazywa się oszczędnościowym, a w rzeczywistości jest dobrze oprocentowanym ROR (jak na ROR),- (ale przede wszystkim) nie masz limitu wypłat w miesiącu.O ile dla innych ofert nie możesz wypłacić środków przed zapadnięciem lokaty, tak aby nie stracić naliczonych odsetek albo na koncie oszczędnościowym tylko jeden przelew w miesiącu/cyklu masz darmowy, o tyle w BGŻOptima wypłacasz do woli, tak jak wspomniałem poprzednio, traktujesz rachunek jako nieźle oprocentowany ROR.