Nest Bank nowy system Bankowości Internetowej i Mobilnej

Od października 2018 nowi klienci Nest Bank mogą już korzystać z nowego systemu Bankowości Internetowej i Mobilnej, a pod koniec stycznia 2019 system zostanie udostępniony wszystkim posiadaczom kont w Nest Banku.

Również od poniedziałku 28 stycznia 2019 poprzednia platforma będzie pracować jedynie w trybie do odczytu – nie będzie można z niej wykonywać operacji (np. przelewów), a w weekend 25 – 28 stycznia system Nest Bank będzie częściowo niedostępny – zobacz co planuje Nest Bank.

A czy można poprosić o dostęp do nowego systemu już teraz? – o tym pod koniec wpisu.

We wpisie opieramy się na oficjalnych informacjach ze strony Nest Bank (tekst pochylony), do których dołączamy również nasz komentarz oraz …. komentarz jednej z Czytelniczek bloga – oczywiście Pani jest już w nowym systemie.

Demo serwisu, screen powyżej, znajdziesz na stronie https://www.nestbank.pl/bim/demo/

Złóż wniosek o konto w Nest Bank

 

Przerwa w działaniu systemu

Migracja to trudny proces, który wiąże się z ograniczonym dostępem do  systemu banku:

W trosce o sprawny i wygodny przebieg procesu migracji do nowej bankowości internetowej i mobilnej, proces udzielenia dostępów naszym obecnym klientom rozpocznie się z końcem listopada 2018 r. i potrwa do końca stycznia 2019 r. O dokładnej dacie poinformujemy Cię e-mailem, SMSem oraz w obecnym systemie bankowości elektronicznej – internetowej i mobilnej. 

Niezmiernie ważne w procesie zmiany systemów jest utrzymanie z Tobą stałego kontaktu. Dlatego prosimy: już teraz sprawdź, czy Twój numer telefonu oraz adres e-mail zarejestrowane w Nest Banku są aktualne. Informacje te znajdziesz w serwisie bankowości internetowej w opcji: Ustawienia > Dane użytkownika.  Sprawdzisz to także, kontaktując się z infolinią Banku lub najbliższą placówką Nest Banku, gdzie złożysz dyspozycję zmiany danych kontaktowych.

Potrzebujemy chwili, aby wszystko działało idealnie. W celu wdrożenia nowego systemu od 25.01 (piątek) od godz. 17:00 do 28.01 (poniedziałek) do godz. 8:00 nastąpi przerwa w dostępie do usług bankowości elektronicznej Nest Banku.

W tym czasie:

Proces migracji nie jest łatwy, dlatego prosimy o wyrozumiałość, jeżeli w dniu 28.01 (poniedziałek) spotkasz się z przejściowymi trudnościami z dostępem do systemu bankowości elektronicznej lub wydłuży się okres oczekiwania na połączenie z infolinią. To nie musi się zdarzyć, ale wolimy uprzedzić, że natężenie kontaktów z bankiem tego dnia może być niestandardowe.

Nasz komentarz:

Lepiej chuchać na zimne. Proces migracji, nawet najlepiej zaplanowany, może się wydłużyć, mogą wystąpić przejściowe trudności, o których napisano nawet na stronie Nest Bank. Jeśli jesteś klientem tego banku, to radzimy zaplanowane operacje wykonać wcześniej: przelewy, spłaty karty czy rat kredytów. Warto też, jeśli konto Nest to Twoje jedyne (główne) konto bankowe wypłacić trochę gotówki „na wszelki wypadek”.

 

Obecny system

Z dniem migracji, czyli przeniesienia Twoich danych do nowego systemu, dotychczasowy system bankowości internetowej będzie można jedynie obserwować. Nie będzie już możliwości zlecania w nim jakichkolwiek nowych transakcji. Dostęp do odczytu danych z archiwalnego systemu będziesz mieć jeszcze do 31.03.2019 r.

Adres dostępu do obecnego systemu pozostanie bez zmian: https://online.nestbank.pl/bim-webapp/nest/login Również bez zmian pozostanie logowanie do obecnego systemu, będzie ono możliwe z wykorzystaniem dotychczasowego numeru login (NIK) oraz hasła do logowania.

Wraz z nowym systemem bankowości internetowej, otrzymasz również dostęp do nowej aplikacji mobilnej. Aplikacje będą dostępne w sklepach Google Play i App Store.

Nasz komentarz:

W przypadku problemów nie pozostaje nic innego, jak kontakt z infolinią Nest Bank.

 

Historia operacji

Zgodnie z informacją ze strony Nest Bank:

W nowej bankowości internetowej oraz w aplikacji mobilnej otrzymasz pełen wgląd w operacje historyczne od daty 01.04.2012r., z opcją przeszukiwania danych oraz możliwością ich eksportu do plików: PDF, CSV, XLS oraz MT940.

Dostęp do starszych danych możliwy jest:

Nasz komentarz:

Pomimo zapewnień banku warto zarchiwizować historię rachunków z obecnej wersji systemu, w szczególności jeśli możesz potrzebować tych danych „tu i teraz”, czyli w dniach, gdy system Nest Bank nie będzie dostępny.

 

Lista odbiorców, przelewy przyszłe, zlecenia stałe

Zgodnie z zapewnieniami Nest Bank wszystkie zostaną przeniesione do nowego systemu.

Dane zapisanych przez Ciebie odbiorców i skrótów przelewów zostaną przeniesione do nowego systemu. Będą dostępne w zakładce Płatności > Odbiorcy, gdzie będziesz mógł je podglądać, edytować oraz zlecać przelewy. Dane odbiorców będą zawsze dostępne w wyszukiwarce odbiorców na formatkach przelewów, dzięki czemu otrzymasz możliwość zlecania operacji, korzystając z danych zapisanych w bazie.

Dla Twojej wygody ulepszamy działanie bazy odbiorców:

Wszystkie przelewy z datą przyszłą, które wprowadzisz w dotychczasowym systemie bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej, zostaną przeniesione do nowego systemu. Znajdziesz je:

Z tego poziomu otrzymasz możliwość przejścia do ich szczegółów oraz odwołania zlecenia, jeżeli zmienisz zdanie co do jego realizacji. Operacje zostaną zrealizowane zgodnie ze zdefiniowaną przez Ciebie datą.

Zlecenia stałe pomiędzy własnymi rachunkami oraz zlecenia na rachunki krajowe zostaną przeniesione do nowego systemu. Zachowasz w nie wgląd oraz możliwość zarządzania nimi z poziomu menu Płatności > Płatności cykliczne, dostępnego w bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Zlecenia stałe będą realizowane zgodnie z wprowadzoną przez Ciebie częstotliwością.

Nasz komentarz:

Ufaj, ale sprawdzaj – po migracji do nowego systemu warto sprawdzić, czy wszystkie dane zostały przeniesione, czy są aktywne itp.

 

Uważaj na oszustów

Migracje czy zmiany systemów to okazja dla oszustów, którzy będą próbowali wykorzystać okazję, aby wykraść Twoje dane logowania, hasła, dane osobowe, a finalnie pieniądze.

Pamiętaj, że żaden bank (tu Nest Bank) nigdy:

Jeśli otworzyłeś wiadomość od przestępców i kliknąłeś w link i/lub wpisałeś dane karty, jak najszybciej skontaktuj się z nami wysyłając mail na adres: kontakt@nestbank.pl lub zadzwoń na 801 800 188 lub 22 438 41 41, zmień hasła dostępu oraz zastrzeż kartę, której dane podałeś (zastrzec kartę możesz, dzwoniąc na numer 22 438 41 41)! Jeżeli wprowadziłeś kody SMS na fałszywej stronie, sprawdź jakich operacji dotyczyły hasła i anuluj je.

Złóż wniosek o konto w Nest Bank

 

Co w nowym Nest Bank?

Wybrane na podstawie:

Personalizacja

Wybór domyślnego kontekstu prywatnego lub firmowego widocznego po zalogowaniu. Wybór rachunku domyślnego, który jest widoczny na głównym ekranie po zalogowaniu oraz jest podpowiadany jako pierwszy rachunek przy tworzeniu przelewu. Możliwość podpinania ekranów w celu szybkiego dostępu do najczęściej używanych funkcjonalności.

Rachunki i przelewy

Przelewy:

Doładowania telefonów komórkowych. Przelewy z datą przyszłą. Przelewy zwrotne zlecane z poziomu historii rachunku. Zlecenia stałe na rachunek w innym banku, na rachunek własny w Nest Banku, zlecenia podzielony VAT (Split Payment).

Operacje na rachunku:

Książka odbiorców przelewów z podziałem na odbiorców krajowych, zagranicznych, odbiorców doładowań komórkowych z możliwością nadania statusu odbiorcy zaufanego lub niezaufanego. Podpowiedzi ostatnich wykonanych przelewów do wyszukanego odbiorcy. Pasek szybkich przelewów umożliwiający szybką realizację: przelewu, doładowania telefonu komórkowego, otwarcia lokaty, spłaty karty kredytowej lub raty kredytu. Możliwość wygenerowania potwierdzenia realizacji transakcji wraz z przesłaniem go na dowolny adres e-mail.

Karty płatnicze

Produkty oszczędnościowe

Saszetki – zabezpieczenie środków na przyszłe płatności

Powiadomienia

Ustawienia

Pasaż produktów

Personalizowane oferty produktów i usług.

Możliwość złożenia wniosków/dyspozycji dla firm:

Możliwość złożenia wniosków/dyspozycji dla klientów indywidualnych:

Płatności internetowe i mobilne

Pełną listę zmian znajdziesz pod https://www.nestbank.pl/download/migracje/Mapa_funkcjonalnosci.pdf

A wersję demonstracyjną nowego systemu pod adresem https://www.nestbank.pl/bim/demo/

 

To dopiero początek

Zmiany, które przedstawiliśmy powyżej to początek. W kolejnych etapach bank zapowiada uruchomienie BLIK, możliwości zarządzania domowymi finansami czy też zaciągania historii rachunku z innego banku.

Do wpisu dołączamy również komentarz jednej z Czytelniczek bloga, który otrzymaliśmy na nasz profil FB (zachęcamy do polubienia), a za który jeszcze raz dziękujemy i cytujemy dosłownie:

Jeśli to coś pomoże to mogę napisać kilka słów jak to u mnie było i opinie

Przede wszystkim bardzo ważna informacja. Jak się okazuje, można nest bank prosić o ręczna migracje tzn np jeśli nie działa zbyt dobrze w moim przypadku aplikacja stara wersja zadz na infolinie po wcześniejszym kontakcie przez formularz. Doradca wprowadziła taka dyspozycje. Po 2 godz dostęp do starej bankowości został zablokowany

Udało mi się samodzielnie aktywować nowa aplikacje i bankowość internetowa

1. Bankowość internetowa

– dodanie odbiorcy brak pole tytułem nie takiej rubryki

Dopiero jak się wykonuje przelew trzeba wpisać tytułem i tak za każdym razem

– brak możliwości wykonania powtórnego przelewu z historii wcześniej ta opcja była możliwa

– brak możliwości dodania odbiorców dwóch o tych samych nr kont bankowych. Wcześniej dało się

Duży plus powiadomienia

Duży plus łatwe logowanie chodź moim zdaniem nie ma konieczności za każdym razem wybierać obrazek ale niestety trzeba

Duży plus wysłanie reklamacji z możliwością załącznika przez aplikację.

Chyba to na tyle. Dopiero się uczę nowej bankowości trochę braków jest ale mam nadzieję że to przywróca.

Zapraszamy oczywiście wszystkich Państwa do wypowiedzi.

Złóż wniosek o konto w Nest Bank




Treści zawarte na tym portalu mają wyłącznie charakter informacyjno-reklamowy (nie odpowiadamy również za treści witryn, do których prowadzą odnośniki z naszego portalu) i nie stanowią rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Przed ewentualnym skorzystaniem z produktu lub usługi zawsze przeczytaj umowę oraz zapoznaj się ze szczegółową kartą produktu lub usługi. Pamiętaj też, że decyzje podejmujesz na własną odpowiedzialność. Korzystanie z portalu jest równoznaczne z akceptacją wcześniej wymienionych warunków. Znaki towarowe użyte jedynie w celach informacyjnych. Regulamin: https://bankomaniacy.pl/regulamin/ | Polityka prywatności https://bankomaniacy.pl/polityka-prywatnosci/