Otrzymujesz telefon z PKO Banku Polskiego, w który (pseudo)konsultant ostrzega przed wyłudzeniem kredytu na Twoje dane. Masz wątpliwości czy rzeczywiście dzwoni do Ciebie pracownik banku PKO? W aplikacji IKO możesz sprawdzić i upewnić, że to pracownik banku, a nie jedynie oszust podszywający się pod pracownika PKO BP – zobacz jak to zrobić nie przerywając rozmowy.
Telefoniczni oszuści próbują dzwonić i „ostrzegać” przed wyłudzeniem kredytu na Twoje nazwisko. Na ekranie telefonu widzisz połączenie z banku, ale po treści rozmowy masz wątpliwości, czy rzeczywiście dzwoni do Ciebie pracownik PKO BP? W aplikacji IKO potwierdzisz tożsamość rozmówcy, czyli upewnisz się, że rozmawiasz z pracownikiem PKO Banku Polskiego, a nie oszustem – wszystko to bez konieczności przerywania rozmowy:
Jeśli dzwoniący:
– rozłącz się i zadzwoń na infolinię PKO BP: 800 302 302. Pod bannerem PKO Konto Oszczędnościowe PLUS – sprawdź analizę na blogu.
Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym PKO Banku Polskiego.
Oszuści mogą powiedzieć Ci, że potrzebują Twoich danych np.
W trakcie rozmowy oszust może prosić Cię m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod BLIK. Jeśli przekażesz te dane, to mogą one zostać wykorzystane np. do zlecenia operacji na Twoim koncie.
🚩Ważne: jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy dzwoni do Ciebie pracownik PKO Banku Polskiego, to rozłącz się i skontaktuj z PKO BP albo udaj do najbliższego oddziału PKO BP.
Źródło: mail informacyjny od PKO BP, a pod bannerem PKO Konto Za Zero – analiza na blogu.