Wniosek Rodzina 500+ w PKO Bank Polski, Bank Millennium, mBank, BZWBK, Inteligo, ING Bank Śląski
01 kwietnia ruszył rządowy program wsparcia rodzin Rodzina 500+. Z pomocy państwa skorzystają rodzice oraz opiekunowie dzieci, które są w wieku do ukończenia 18 roku życia.
Program Rodzina 500+
O programie Rodzina 500+ pisaliśmy pod koniec marca, tuż przed udostępnieniem możliwości składania wniosków.
Rodzina z dwojgiem niepełnoletnich dzieci będzie mogła otrzymać 500 zł na drugie dziecko niezależnie od dochodu. W przypadku rodzin z przeciętnym miesięcznym dochodem poniżej 800 zł netto na osobę rodzina otrzyma wsparcie także na pierwsze dziecko w wieku do ukończenia 18 r. życia (pierwsze dziecko to najstarsze lub jedyne dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18 r. życia).
Jest wiele opcji złożenia wniosku. Wnioski można składać w wersji papierowej w urzędzie gminy zgodnym z miejscem zamieszkania. Można go złożyć osobiście, wysłać listem poleconym albo przez internet. Ale o wiele łatwiej i bez ruszania się z domu, można zrobić to za pośrednictwem banku. Lista banków jest długa i nie jest wykluczone, że bank, w którym masz rachunek również uczestniczy w programie Rodzina 500+, wniosek możesz złożyć w systemie bankowym praktycznie bez wychodzenia z domu.
Zobacz co to jest program Rodzina 500+ oraz jak złożyć wniosek w kilku (wybranych) bankach
Jeżeli posiadasz rachunek w banku PKO BP, to wniosek Rodzina 500+ złożysz online w serwisie nowe iPKO
- wniosek znajdziesz po zalogowaniu do serwisu iPKO, w sekcji „Oferty i wnioski”=> „Wnioski do złożenia”
- wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do serwisu iPKO, nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby
- uwaga: wniosek Rodzina 500+ mogą złożyć wszyscy Użytkownicy serwisu nowe iPKO, z wyjątkiem Klientów, którzy otworzyli rachunki w PKO Banku Polskim za pośrednictwem przelewu aktywacyjnego
- jeżeli wypełniasz Wniosek Rodzina 500+ także na pierwsze dziecko (pierwsze dziecko to najstarsze lub jedyne w rodzinie dziecko w wieku do ukończenia 18 r. życia), przygotuj skany oświadczeń o dochodach wszystkich członków rodziny,
- o wniosku Rodzina 500+ w banku PKO BP pisaliśmy pod koniec marca (odnośnik dostępny jest powyżej).
Rodzina 500+ Bank Millennium
Jeśli posiadasz rachunek w Banku Millennium, to wniosek w programie Rodzina 500+ możesz złożyć w systemie Millenet – poniżej prezentuję tylko wybrane etapy składania wniosku, pełen tutorial znajdziesz tutaj:
- zaloguj się do systemu Millenet
- po zalogowaniu do systemu Millenet wybierz w lewym górnym rogu na stronie głównej przycisk „Wnioskuj”,
- następnie wybierz wnioski i umowy i z listy dostępnych wniosków wybierz Wniosek Rodzina 500+
W kolejnym etapie wybierz
- aplikowanie o zasiłek na pierwsze dziecko
- aplikowanie o zasiłek na drugie i kolejne dziecko
Podaj dane organu pomocy społecznej, do którego skierowany zostanie Twój wniosek
W kolejnym kroku wybierz numer rachunku, na który kierowane będzie świadczenie wychowawcze. Lista domyślnie pokazuje konta dostępne w Banku Millennium, możesz również ręcznie zdefiniować numer konta w innym banku.
Podaj dane dziecka/dzieci
oraz Twoje dane
W kolejnym etapie wypełnij stosowne oświadczenia
Możesz również dodać stosowne załączniki (kolejny etap).
Ostatni etap, to podsumowanie złożonych informacji – w tym momencie możesz jeszcze cofnąć się i poprawić wprowadzone dane:
Po wysłaniu wniosku zobaczysz ekran potwierdzenia, w tym momencie masz możliwość zapisania złożonego wniosku w formie pliku PDF na dysku swojego komputera.
Zalecamy zapis wniosku do pliku PDF lub jego wydruk – dane wniosku zostaną usunięte z systemu bankowego niezwłocznie po wysłaniu!
Rodzina 500+ mBank
Proces składania wniosku w mBank wygląda następująco (więcej informacji znajdziesz tutaj):
- Wypełnij wniosek o świadczenie „Rodzina 500+” online w serwisie transakcyjnym. Znajdziesz go w sekcji „Pasaż > Market > Usługi” .Wysłany Wniosek Rodzina 500+ możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Potwierdzenie złożenia wniosku będzie dostępne w serwisie transakcyjnym w sekcji „Pasaż > Złożone wnioski”.
- REJESTRACJA WNIOSKU
Złożony wniosek zostanie przekazany do systemu emp@tia – Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego. Na tym etapie kończy się rola mBanku. Dalsza obsługa wniosku jest prowadzona przez Organ właściwy.
- POTWIERDZENIE ODBIORU
W ciągu 24 godzin z adresu: upo500plus@mrpips.gov.pl na e-mail wskazany we wniosku otrzymaszUrzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Podwierdzeniem Odbioru (UPO), które informuje, że wniosek został przekazany do obsługi przez Organ właściwy wskazany we wniosku.
- ROZPATRZENIE WNIOSKU
Dalsza obsługa wniosku jest prowadzona przez Organ właściwy.Jeśli okaże się, że twój wniosek jest nieprawidłowo wypełniony – dostaniesz pisemne wezwanie od podmiotu realizującego świadczenie wychowawcze do poprawienia lub uzupełnienia wniosku w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Jeśli tego nie zrobisz w wyznaczonym terminie, twój wniosek nie będzie rozpatrywany.
- INFORMACJA O DECYZJI
Decyzję otrzymasz pisemnie od właściwego organu gminy w miejscu zamieszkania. Jeśli złożysz wniosek w terminie trzech miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, tj. od 1 kwietnia do 1 lipca 2016, gmina będzie miała do trzech miesięcy na wydanie decyzji i wypłacenie świadczenie wychowawczego, licząc od dnia złożenia wniosku z prawidłowo wypełnionymi dokumentami. W przypadku wniosków złożonych od 2 lipca 2016 r. obowiązuje zasada, że w przypadku kompletnego wniosku złożonego do 10 dnia miesiąca włącznie, decyzja i wypłata za ten miesiąc będzie do końca tego miesiąca. Wniosek złożony po 10 dniu danego miesiąca oznacza, że decyzja i wypłata będą najpóźniej ostatniego dnia kolejnego miesiąca, z wyrównaniem za cały miesiąc, w którym wniosek został złożony.
- WYPŁATA ŚWIADCZENIA
W przypadku pozytywnej decyzji, wypłata świadczenia wychowawczego nastąpi na rachunek wskazany we wniosku. Świadczenie będzie wypłacane co miesiąc w ramach Programu Rodzina 500+. Jeśli wniosek zostanie złożony w ciągu trzech miesięcy od startu programu, czyli od 1 kwietnia br. do 1 lipca br. włącznie, wówczas świadczenie będzie wypłacone z wyrównaniem od 1 kwietnia 2016 roku.
UWAGA! Jeśli złożysz wniosek po 1 lipca 2016 r. to świadczenie wychowawcze zostanie przyznane od miesiąca złożenia wniosku bez wyrównania za minione miesiące.
W formie obrazkowej proces składania wniosku Rodzina 500+ wygląda następująco:
Statusy wniosku sprawdzisz w systemie mBank:
- „Przetwarzany” – trwa przesyłanie wniosku do systemu emp@tia.
- „Dostarczony” – wniosek został przesłany do systemu emp@tia.
- „Błąd dostarczenia” – wniosek nie został dostarczony do systemu emp@tia, należy go złożyć ponownie.
Proces składania wniosku w BZWBK wygląda następująco (więcej informacji znajdziesz tutaj):
- zaloguj się do systemu BZWBK24 internet
- wniosek znajdziesz w górnym menu pod logo 500+ lub w zakładce: Zamów produkty => Rodzina 500 PLUS => Złóż wniosek
Zakres wniosku uzależniony jest od tego, czy ubiegasz się o świadczenie na pierwsze lub pierwsze i kolejne dziecko czy też na drugie i kolejne dziecko.
Podczas wypełniania wniosku należy podać:
- Sposób odbioru świadczenia,
- Dane podstawowe wnioskującego o świadczenie,
- Dane dzieci,
- Dane członków rodziny,
- Oświadczenia o dochodach (tylko dla wniosków na pierwsze lub pierwsze i kolejne dziecko w oparciu o kryterium dochodowe),
- Pozostałe oświadczenia niezbędne do prawidłowego złożenia wniosku.
Status wniosku złożonego w BZWBK24 internet znajdziesz w zakładce: Zamów produkty => Rodzina 500 PLUS => Złożone wnioski. Możesz sprawdzić statusy wyłącznie w etapie procesowania wniosku po stronie Banku.
Proces składania wniosku w Inteligo wygląda następująco (więcej informacji znajdziesz tutaj):
- Zaloguj się do konta Inteligo i przejdź do Wniosku Rodzina 500+ („Oferty i wnioski”). Część pól zostanie wypełniona automatycznie na podstawie danych w koncie Inteligo, np. imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania czy rachunek bankowy, na który będą trafiać środki. Zmień dane w razie potrzeby.
- Jeżeli wypełniasz Wniosek Rodzina 500+ także na pierwsze dziecko (pierwsze dziecko to najstarsze lub jedyne dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18 r. życia), przygotuj skany oświadczeń o dochodach wszystkich członków rodziny oraz pozostałych wymaganych oświadczeń. Pamiętaj: jeżeli jedyną osobą osiągającą dochody, o których mowa w zał. 2,3 i 4 jest Wnioskodawca, wniosek można złożyć bez załączania skanów oświadczeń o dochodach pozostałych członków rodziny.
- Wysłany wniosek możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wypełnieniu. Jednak potwierdzenie wysłania wniosku oraz status jego obsługi są dostępne do pobrania w sekcji „Oferty i wnioski”=> „Wnioski złożone” przez 10 lat od momentu wysłania wniosku.
- Obsługa wniosku przez Bank jest zakończona. Twój wniosek zostaje przekierowany do państwowego systemu informatycznego emp@tia.
W formie graficznej wygląda to następująco:
Uwaga:
- jeśli Twojej gminy nie ma na liście w koncie Inteligo, złóż Wniosek Rodzina 500+ osobiście w urzędzie miasta/gminy właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania lub online w koncie Inteligo w późniejszym terminie. Brak gminy na liście w koncie Inteligo oznacza, że gmina ta nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego.
- podczas wypełniania wniosku możesz zmienić numer rachunku do wypłaty świadczenia wychowawczego przez Organ prowadzący w gminie. Zmiana ta będzie możliwa po potwierdzeniu kodem z narzędzia autoryzacji.
- po dostarczeniu wszystkich danych do systemu informatycznego emp@tia Bank bezpowrotnie usuwa wszystkie podane we wniosku informacje. Rola Inteligo w tym procesie polega na udostępnieniu i wysłaniu wniosku poprzez konto Inteligo do Organu prowadzącego w gminie.
Proces składania wniosku w ING Banku Śląskim wygląda następująco (więcej informacji znajdziesz tutaj):
- przygotuj się, zanim zaczniesz, zbierz niezbędne dokumenty i informacje. Wypełnienie wniosku może zająć nawet 30 minut,
- zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej ING,
- wypełnij wniosek, po jego wysłaniu przekażemy go do rządowego systemu emp@tia. Potwierdzenie odbioru otrzymasz w bankowości internetowej,
- czekaj na decyzję, wnioski rozpatrują instytucje wskazane w ustawie (np. ośrodki pomocy społecznej, urzędy gminy). Od nich otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia.
- korzystaj z pieniędzy, otrzymasz je po pozytywnej decyzji instytucji rozpatrujących wniosek na wskazane w nim konto.
W formie graficznej ww proces wygląda następująco:
Pieniądze będą wypłacane co miesiąc, do 30 września następnego roku, licząc od miesiąca, w którym wpłynął wniosek z prawidłowo wypełnionymi dokumentami.
Jeśli złożysz wniosek do 1 lipca 2016 r. otrzymasz wyrównanie za kwiecień, maj i czerwiec.
Pieniądze trafią na wskazane we wniosku konto. Wniosek trzeba składać co roku począwszy od 1 sierpnia.
Treści zawarte na tym portalu mają wyłącznie charakter informacyjno-reklamowy (nie odpowiadamy również za treści witryn, do których prowadzą odnośniki z naszego portalu) i nie stanowią rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Przed ewentualnym skorzystaniem z produktu lub usługi zawsze przeczytaj umowę oraz zapoznaj się ze szczegółową kartą produktu lub usługi. Pamiętaj też, że decyzje podejmujesz na własną odpowiedzialność. Korzystanie z portalu jest równoznaczne z akceptacją wcześniej wymienionych warunków. Znaki towarowe użyte jedynie w celach informacyjnych. Regulamin: https://bankomaniacy.pl/regulamin/ | Polityka prywatności https://bankomaniacy.pl/polityka-prywatnosci/