Od października 2018 nowi klienci Nest Bank mogą już korzystać z nowego systemu Bankowości Internetowej i Mobilnej, a pod koniec stycznia 2019 system zostanie udostępniony wszystkim posiadaczom kont w Nest Banku.
Również od poniedziałku 28 stycznia 2019 poprzednia platforma będzie pracować jedynie w trybie do odczytu – nie będzie można z niej wykonywać operacji (np. przelewów), a w weekend 25 – 28 stycznia system Nest Bank będzie częściowo niedostępny – zobacz co planuje Nest Bank.
A czy można poprosić o dostęp do nowego systemu już teraz? – o tym pod koniec wpisu.
Inne konta osobiste
Nie możesz lub nie chcesz skorzystać z oferty Nest? Sprawdź inne konta osobiste:
ROR
klienci ind.
ROR
klienci ind.
ROR
❗sprawdź nagrody❗
We wpisie opieramy się na oficjalnych informacjach ze strony Nest Bank (tekst pochylony), do których dołączamy również nasz komentarz oraz …. komentarz jednej z Czytelniczek bloga – oczywiście Pani jest już w nowym systemie.
Demo serwisu, screen powyżej, znajdziesz na stronie https://www.nestbank.pl/bim/demo/
Złóż wniosek o konto w Nest Bank
Przerwa w działaniu systemu
Migracja to trudny proces, który wiąże się z ograniczonym dostępem do systemu banku:
W trosce o sprawny i wygodny przebieg procesu migracji do nowej bankowości internetowej i mobilnej, proces udzielenia dostępów naszym obecnym klientom rozpocznie się z końcem listopada 2018 r. i potrwa do końca stycznia 2019 r. O dokładnej dacie poinformujemy Cię e-mailem, SMSem oraz w obecnym systemie bankowości elektronicznej – internetowej i mobilnej.
Niezmiernie ważne w procesie zmiany systemów jest utrzymanie z Tobą stałego kontaktu. Dlatego prosimy: już teraz sprawdź, czy Twój numer telefonu oraz adres e-mail zarejestrowane w Nest Banku są aktualne. Informacje te znajdziesz w serwisie bankowości internetowej w opcji: Ustawienia > Dane użytkownika. Sprawdzisz to także, kontaktując się z infolinią Banku lub najbliższą placówką Nest Banku, gdzie złożysz dyspozycję zmiany danych kontaktowych.
Potrzebujemy chwili, aby wszystko działało idealnie. W celu wdrożenia nowego systemu od 25.01 (piątek) od godz. 17:00 do 28.01 (poniedziałek) do godz. 8:00 nastąpi przerwa w dostępie do usług bankowości elektronicznej Nest Banku.
- Bankowość Internetowa i Aplikacja Mobilna będą niedostępne – to znaczy, że nie zalogujesz się na swoje konto i będziesz musiał wstrzymać się przez chwilę z zakupami internetowymi z wykorzystaniem NestPrzelewu.
- Będziesz musiał odłożyć na później zasilenie rachunku, do którego została wydana karta debetowa lub kredytowa.
- Nasza Infolinia będzie dostępna bez zmian w godzinach pracy, tj. od poniedziałku do soboty od 07:00 do 24:00 oraz w niedzielę od 08:00 do 20:00.
Proces migracji nie jest łatwy, dlatego prosimy o wyrozumiałość, jeżeli w dniu 28.01 (poniedziałek) spotkasz się z przejściowymi trudnościami z dostępem do systemu bankowości elektronicznej lub wydłuży się okres oczekiwania na połączenie z infolinią. To nie musi się zdarzyć, ale wolimy uprzedzić, że natężenie kontaktów z bankiem tego dnia może być niestandardowe.
Nasz komentarz:
Lepiej chuchać na zimne. Proces migracji, nawet najlepiej zaplanowany, może się wydłużyć, mogą wystąpić przejściowe trudności, o których napisano nawet na stronie Nest Bank. Jeśli jesteś klientem tego banku, to radzimy zaplanowane operacje wykonać wcześniej: przelewy, spłaty karty czy rat kredytów. Warto też, jeśli konto Nest to Twoje jedyne (główne) konto bankowe wypłacić trochę gotówki „na wszelki wypadek”.
Obecny system
Z dniem migracji, czyli przeniesienia Twoich danych do nowego systemu, dotychczasowy system bankowości internetowej będzie można jedynie obserwować. Nie będzie już możliwości zlecania w nim jakichkolwiek nowych transakcji. Dostęp do odczytu danych z archiwalnego systemu będziesz mieć jeszcze do 31.03.2019 r.
Adres dostępu do obecnego systemu pozostanie bez zmian: https://online.nestbank.pl/bim-webapp/nest/login Również bez zmian pozostanie logowanie do obecnego systemu, będzie ono możliwe z wykorzystaniem dotychczasowego numeru login (NIK) oraz hasła do logowania.
Wraz z nowym systemem bankowości internetowej, otrzymasz również dostęp do nowej aplikacji mobilnej. Aplikacje będą dostępne w sklepach Google Play i App Store.
Nasz komentarz:
W przypadku problemów nie pozostaje nic innego, jak kontakt z infolinią Nest Bank.
Historia operacji
Zgodnie z informacją ze strony Nest Bank:
W nowej bankowości internetowej oraz w aplikacji mobilnej otrzymasz pełen wgląd w operacje historyczne od daty 01.04.2012r., z opcją przeszukiwania danych oraz możliwością ich eksportu do plików: PDF, CSV, XLS oraz MT940.
Dostęp do starszych danych możliwy jest:
- Po zalogowaniu do obecnego systemu bankowości internetowej (dostępnego w trybie „do odczytu”) – dane wraz możliwością wyszukiwania wykonanych w tym czasie operacji, wydruku i eksportu do pliku.
- Za pośrednictwem infolinii Nest Banku;
- W Oddziałach Nest Banku.
Nasz komentarz:
Pomimo zapewnień banku warto zarchiwizować historię rachunków z obecnej wersji systemu, w szczególności jeśli możesz potrzebować tych danych „tu i teraz”, czyli w dniach, gdy system Nest Bank nie będzie dostępny.
Lista odbiorców, przelewy przyszłe, zlecenia stałe
Zgodnie z zapewnieniami Nest Bank wszystkie zostaną przeniesione do nowego systemu.
Dane zapisanych przez Ciebie odbiorców i skrótów przelewów zostaną przeniesione do nowego systemu. Będą dostępne w zakładce Płatności > Odbiorcy, gdzie będziesz mógł je podglądać, edytować oraz zlecać przelewy. Dane odbiorców będą zawsze dostępne w wyszukiwarce odbiorców na formatkach przelewów, dzięki czemu otrzymasz możliwość zlecania operacji, korzystając z danych zapisanych w bazie.
Dla Twojej wygody ulepszamy działanie bazy odbiorców:
- W przypadku rachunków wspólnych Współposiadacze będą korzystać ze wspólnej bazy odbiorców;
- Użytkownicy rachunków firmy również otrzymają jedną wspólną bazę odbiorców;
- Zaproponujemy Ci nowoczesną wyszukiwarkę odbiorców na formatkach przelewów, która nie tylko podpowie Ci dane odbiorcy pasujące do wprowadzonej przez Ciebie frazy, ale również wyświetli trzy ostatnie operacje zlecane do wybranego odbiorcy, co pozwoli Ci na szybsze i prostsze zlecenie przelewu;
- Wprowadzimy opcję automatycznego zapisywania odbiorców do bazy – nie będzie już potrzeby wykonywania żadnych dodatkowych czynności, aby dane kontrahenta zostały zapamiętane i były gotowe do ponownego wykorzystania podczas zlecenia kolejnych przelewów.
Wszystkie przelewy z datą przyszłą, które wprowadzisz w dotychczasowym systemie bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej, zostaną przeniesione do nowego systemu. Znajdziesz je:
- w bankowości internetowej w menu Konta > Operacje na koncie > Oczekujące;
- w aplikacji mobilnej w menu: Operacje > Oczekujące.
Z tego poziomu otrzymasz możliwość przejścia do ich szczegółów oraz odwołania zlecenia, jeżeli zmienisz zdanie co do jego realizacji. Operacje zostaną zrealizowane zgodnie ze zdefiniowaną przez Ciebie datą.
Zlecenia stałe pomiędzy własnymi rachunkami oraz zlecenia na rachunki krajowe zostaną przeniesione do nowego systemu. Zachowasz w nie wgląd oraz możliwość zarządzania nimi z poziomu menu Płatności > Płatności cykliczne, dostępnego w bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Zlecenia stałe będą realizowane zgodnie z wprowadzoną przez Ciebie częstotliwością.
Nasz komentarz:
Ufaj, ale sprawdzaj – po migracji do nowego systemu warto sprawdzić, czy wszystkie dane zostały przeniesione, czy są aktywne itp.
Uważaj na oszustów
Migracje czy zmiany systemów to okazja dla oszustów, którzy będą próbowali wykorzystać okazję, aby wykraść Twoje dane logowania, hasła, dane osobowe, a finalnie pieniądze.
Pamiętaj, że żaden bank (tu Nest Bank) nigdy:
- nie prosi o podawanie haseł jednorazowych podczas logowania do serwisu transakcyjnego;
- nie wysyła wiadomości lub komunikatów z prośbą o podanie telePINu, danych kart płatniczych i kredytowych;
- nie prosi o podawanie informacji dotyczących Twojego telefonu (numer, marka i model) w czasie logowania, sprawdzania stanu konta i przeglądania historii operacji;
- nie prosi o przesyłanie lub potwierdzanie haseł dostępu, numerów NIK ani kodów PIN;
- nie wysyła na telefon żadnych aplikacji do zainstalowania;
- nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu Banku).
Jeśli otworzyłeś wiadomość od przestępców i kliknąłeś w link i/lub wpisałeś dane karty, jak najszybciej skontaktuj się z nami wysyłając mail na adres: kontakt@nestbank.pl lub zadzwoń na 801 800 188 lub 22 438 41 41, zmień hasła dostępu oraz zastrzeż kartę, której dane podałeś (zastrzec kartę możesz, dzwoniąc na numer 22 438 41 41)! Jeżeli wprowadziłeś kody SMS na fałszywej stronie, sprawdź jakich operacji dotyczyły hasła i anuluj je.
Złóż wniosek o konto w Nest Bank
Co w nowym Nest Bank?
Wybrane na podstawie:
- https://www.nestbank.pl/download/migracje/Mapa_funkcjonalnosci.pdf
Personalizacja
Wybór domyślnego kontekstu prywatnego lub firmowego widocznego po zalogowaniu. Wybór rachunku domyślnego, który jest widoczny na głównym ekranie po zalogowaniu oraz jest podpowiadany jako pierwszy rachunek przy tworzeniu przelewu. Możliwość podpinania ekranów w celu szybkiego dostępu do najczęściej używanych funkcjonalności.
- Wyszukiwarka transakcji po dowolnej frazie, tytule, kwocie, odbiorcy i okresie czasu.
- Historia rachunku z sumą uznań i obciążeń z opcjami: podglądu szczegółów transakcji, pobrania potwierdzenia transakcji w PDF, zlecenia przelewu zwrotnego oraz ponownego wykonania operacji.
- Eksport historii rachunku do pliku w formacie PDF, CSV, XLS, MT940.
- Generowanie potwierdzenia zbiorczego dla wybranych transakcji w formacie PDF.
- Funkcja wysyłki numeru rachunku na numer telefonu lub adres e-mail.
- Personalizacja nazwy rachunku.
Przelewy:
- – przelew zwykły ELIXIR,
- – przelew SORBNET,
- – przelew na rachunek własny,
- – sprzedaż/kupno walut w ramach przelewu na rachunki własne,
- – przelew natychmiastowy BlueCash,
- – przelew podatkowy,
- – przelew podzielony VAT (Split Payment),
- – przelew walutowy, w tym przelew SEPA.
Doładowania telefonów komórkowych. Przelewy z datą przyszłą. Przelewy zwrotne zlecane z poziomu historii rachunku. Zlecenia stałe na rachunek w innym banku, na rachunek własny w Nest Banku, zlecenia podzielony VAT (Split Payment).
Operacje na rachunku:
- – operacje odrzucone z możliwością ponowienia,
- – operacje oczekujące na realizację z możliwością wycofania, – operacje do zatwierdzenia,
- – lista blokad na rachunku. Wyciągi z rachunku.
Książka odbiorców przelewów z podziałem na odbiorców krajowych, zagranicznych, odbiorców doładowań komórkowych z możliwością nadania statusu odbiorcy zaufanego lub niezaufanego. Podpowiedzi ostatnich wykonanych przelewów do wyszukanego odbiorcy. Pasek szybkich przelewów umożliwiający szybką realizację: przelewu, doładowania telefonu komórkowego, otwarcia lokaty, spłaty karty kredytowej lub raty kredytu. Możliwość wygenerowania potwierdzenia realizacji transakcji wraz z przesłaniem go na dowolny adres e-mail.
Karty płatnicze
- Lista i szczegóły kart debetowych i kredytowych.
- Wyciągi z kart kredytowych.
- Przelewy z kart kredytowych.
- Informacja o limitach transakcji z możliwością ich zmiany.
- Aktywacja kart.
- Nadanie i zmiana PIN-u.
- Zastrzeganie kart.
- Spłata zadłużenia karty kredytowej: minimalnej kwoty do spłaty, zadłużenia z ostatniego wyciągu, całkowitego aktualnego zadłużenia lub dowolnej kwoty spłaty.
- Zamawianie kart debetowych.
Produkty oszczędnościowe
- Lista i szczegóły lokat terminowych.
- Otwieranie i likwidacja lokat.
- Kalkulator lokat z automatycznym dobieraniem oferty do wprowadzonych parametrów.
- Lista i szczegóły rachunków oszczędnościowych.
- Pasek szybkich przelewów umożliwiający zasilenie i przelew z rachunku oszczędnościowego.
Saszetki – zabezpieczenie środków na przyszłe płatności
- Tworzenie, zmiany i likwidacja saszetek.
- Podgląd łącznej kwoty saszetek z poziomu ekranu startowego i szczegółów rachunku.
Powiadomienia
- Powiadomienia w formie wiadomości sms, e-mail lub push.
- Powiadomienia dla rachunków o wpływach na rachunek, operacjach wychodzących, transakcjach odrzuconych, operacjach do zatwierdzenia, realizacji i zakończeniu zlecenia stałego, o wystawieniu nowego wyciągu.
- Powiadomienia związane z bezpieczeństwem dla zdarzeń: udane i nieudane logowanie, aktywacja i zablokowanie kanału dostępu, zmiany limitów transakcji w bankowości elektronicznej, zmiany limtów dla kart płatniczych, zmiany elementów uwierzytelniających (hasła, awatara, PIN-u mobilnego, hasła mobilnego, telepinu).
- Powiadomienia związane z dostępem do rachunku przez aplikacje Partnerów Banku: połączenie z aplikacją, transakcje realizowane poprzez aplikację, pobieranie informacji przez aplikację Partnera.
- Możliwość konfigurowania własnego zestawu powiadomień, numeru telefonu i adresu e-mail do powiadomień oraz godzin wysyłki. Konfigurowany limit dla płatnych powiadomień. Abonamenty dla płatnych powiadomień sms.
Ustawienia
- Zmiana limitów transakcji obowiązujących w bankowości internetowej.
- Zmiana limitów transakcji obowiązujących w bankowości mobilnej.
- Włączenie / wyłączenie zapisu odbiorców (system umożliwia automatyczne zapisywanie odbiorców przelewów).
- Ustawienia zgód na przetwarzanie danych osobowych.
- Zmiana loginu, hasła, telepinu i metody autoryzacji.
- Zmiana awatara.
- Zmiana PIN-u i hasła mobilnego.
- Zmiana danych kontaktowych: adresu korespondencyjnego, numeru telefonu, adresu e-mail.
Pasaż produktów
Personalizowane oferty produktów i usług.
Możliwość złożenia wniosków/dyspozycji dla firm:
- – dyspozycja otwarcia rachunku walutowego (dyspozycja realizowana online),
- – dyspozycja otwarcia rachunku oszczędnościowego (dyspozycja realizowana online),
- – zamówienie karty płatniczej
- – pierwszej lub dodatkowej,
- – dodanie kolejnego użytkownika bankowości dla firmy,
- – zmiana danych firmy,
- – zmiana danych osobowych użytkownika bankowości,
- – awizacja wypłaty gotówki, – aktywacja i rezygnacja z usługi „Korzystne przewalutowania”,
- – zamówienie terminala płatniczego,
- – zgłoszenie zainteresowania ofertą Banku,
- – wydanie zaświadczenia i opinii,
- – formularz reklamacji.
Możliwość złożenia wniosków/dyspozycji dla klientów indywidualnych:
- – wnioski o świadczenia w programach „500+” oraz „Dobry Start”,
- – dyspozycja otwarcia rachunku walutowego (dyspozycja realizowana online),
- – dyspozycja otwarcia rachunku oszczędnościowego (dyspozycja realizowana online),
- – dyspozycja przelewu wynagrodzenia,
- – zamówienie karty płatniczej
- – pierwszej lub dodatkowej,
- – dodanie pełnomocnika (dyspozycja realizowana online),
- – zmiana danych osobowych,
- – aktywacja i rezygnacja z usługi „Korzystne przewalutowania”,
- – awizacja wypłaty gotówki,
- – wniosek Konto Junior (Nest Konto Samodzielne),
- – wniosek Nest Rodzinne Oszczędności,
- – oświadczenie o statusie rezydencji podatkowej,
- – zgłoszenie zainteresowania ofertą Banku,
- – wydanie zaświadczenia i opinii,
- – formularz reklamacji.
Płatności internetowe i mobilne
- Nest Przelew
- Google Pay
- Apple Pay
Pełną listę zmian znajdziesz pod https://www.nestbank.pl/download/migracje/Mapa_funkcjonalnosci.pdf
A wersję demonstracyjną nowego systemu pod adresem https://www.nestbank.pl/bim/demo/
To dopiero początek
Zmiany, które przedstawiliśmy powyżej to początek. W kolejnych etapach bank zapowiada uruchomienie BLIK, możliwości zarządzania domowymi finansami czy też zaciągania historii rachunku z innego banku.
Do wpisu dołączamy również komentarz jednej z Czytelniczek bloga, który otrzymaliśmy na nasz profil FB (zachęcamy do polubienia), a za który jeszcze raz dziękujemy i cytujemy dosłownie:
Jeśli to coś pomoże to mogę napisać kilka słów jak to u mnie było i opinie
Przede wszystkim bardzo ważna informacja. Jak się okazuje, można nest bank prosić o ręczna migracje tzn np jeśli nie działa zbyt dobrze w moim przypadku aplikacja stara wersja zadz na infolinie po wcześniejszym kontakcie przez formularz. Doradca wprowadziła taka dyspozycje. Po 2 godz dostęp do starej bankowości został zablokowany
Udało mi się samodzielnie aktywować nowa aplikacje i bankowość internetowa
1. Bankowość internetowa
– dodanie odbiorcy brak pole tytułem nie takiej rubryki
Dopiero jak się wykonuje przelew trzeba wpisać tytułem i tak za każdym razem
– brak możliwości wykonania powtórnego przelewu z historii wcześniej ta opcja była możliwa
– brak możliwości dodania odbiorców dwóch o tych samych nr kont bankowych. Wcześniej dało się
Duży plus powiadomienia
Duży plus łatwe logowanie chodź moim zdaniem nie ma konieczności za każdym razem wybierać obrazek ale niestety trzeba
Duży plus wysłanie reklamacji z możliwością załącznika przez aplikację.
Chyba to na tyle. Dopiero się uczę nowej bankowości trochę braków jest ale mam nadzieję że to przywróca.
Zapraszamy oczywiście wszystkich Państwa do wypowiedzi.
Złóż wniosek o konto w Nest Bank
👉 Najlepsze promocje (wybrane):
Promocja Millennium: limit w koncie z prowizją 0% i 7 dni w miesiącu bez odsetek |
Kod promocyjny Velobank i bonusy w programie poleceń Doceniam Velo – Polecam Velo |