Zmiana tabeli opłat i prowizji oraz regulaminu Bank Millennium – Bank Millennium również zmienia regulaminy i TOiP, na skrzynki serwisu Millennium trafił e-mail o treści, który cytujemy dosłownie (tekst pochylony):
Uprzejmie informujemy, że z dniem 8 sierpnia 2018 roku zmianie ulegną:
- Regulamin ogólny świadczenia usług bankowych dla osób fizycznych w Banku Millennium S.A.
- Regulamin kart kredytowych wydawanych przez Bank Millennium S.A.
- Regulamin kart debetowych wydawanych do konta walutowego w Banku Millennium S.A.
- Regulamin mobilnych kart debetowych HCE
- Regulaminie kart zwirtualizowanych
- Regulamin kart przedpłaconych dla klientów indywidualnych w Banku Millennium S.A.
- Regulamin świadczenia usługi dystrybucji faktur elektronicznych dla osób fizycznych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w Banku Millennium S.A.
II. Cenniki usług:
- Cennik usług – prowizje i opłaty (dla produktów obecnie oferowanych oraz wycofanych z oferty)
- Cennik usług – stopy procentowe
- Cennik usług – prowizje, opłaty oraz oprocentowanie produktów kredytowych
- Cennik kart kredytowych (dla klientów detalicznych, Prestige i Bankowości Prywatnej)
- Cennik usług – karta debetowa (dla klientów detalicznych, Prestige i Bankowości Prywatnej)
- Cennik usług – Płatności Mobilne BLIK
- Cennik usług – karta przedpłacona
- Cennik Kart debetowych HCE
Szczegółowy opis zmian w poszczególnych dokumentach znajdą Państwo w załączeniu. Jednolite teksty regulaminów oraz cenników dostępne są na stronie internetowej Banku oraz w oddziałach Banku.
Najważniejsze zmiany to:
- dostosowujemy definicje oraz postanowienia w regulacjach do nowych przepisów – w związku z obowiązkiem stosowania w materiałach handlowych i wzorcach umowych ujednoliconego nazewnictwa usług wprowadzonego przepisami ustawy z dnia 30 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2016.1997) oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym (Dz.U.2017.1437)
- co najmniej raz w roku będziemy dostarczać Państwu bezpłatne zestawienie opłat za usługi powiązane z rachunkiem płatniczym – w związku z ww. zmianami w ustawie o usługach płatniczych Jednocześnie informujemy, że wprowadzane zmiany nie wpływają na ceny oferowanych Państwu produktów i usług.
Zachęcamy do zapoznania się z wprowadzanymi zmianami. Jednocześnie informujemy, że przysługuje Państwu prawo odmowy przyjęcia nowych warunków poprzez zgłoszenie sprzeciwu wobec wprowadzonych zmian bądź wypowiedzenie Umowy ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat, o ile informacja o sprzeciwie lub wypowiedzeniu zostanie zgłoszona do Banku przed dniem wejścia zmian w życie, tj. przed 8 sierpnia 2018 roku.
Informujemy, że niezgłoszenie sprzeciwu w powyższym terminie uznaje się za zgodę na stosowanie postanowień w nowym brzmieniu. W przypadku zgłoszenia sprzeciwu, ale bez dokonania wypowiedzenia Umowy, Umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie opisanych zmian bez ponoszenia opłat.
Szczegółowe wykaz zmiany obejmuje:
- Cennik usług – prowizje i opłaty (dla produktów obecnie oferowanych oraz wycofanych z oferty),
- Cennik usług – stopy procentowe,
- Cennik usług – prowizje, opłaty oraz oprocentowanie produktów kredytowych,
- Cennik usług – Płatności Mobilne BLIK
można znaleźć je pod linkiem Informacja o zmianach cenników usług oraz regulaminów od 8 sierpnia 2018 r. (PDF 42 strony) oraz po zalogowaniu do serwisu Millennium.
Millennium – powód zmian
Zgodnie z załącznikiem (link powyżej), powodem zmian są:
- Podstawa prawna: § 89 ust. 4 pkt 2 lit. a Regulaminu ogólnego świadczenia usług bankowych dla osób fi zycznych w Banku Millennium S.A., zgodnie z którym podstawą prawną uprawniającą Bank do zmiany regulaminu może być zmiana przepisów prawa regulujących sektor bankowy lub fi nansowy wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki Stron umowy.
- Podstawa faktyczna: dostosowanie do przepisów ustawy z dnia 30 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2016.1997) oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym (Dz.U.2017.1437).
Przypominamy, że do 7.08.2018 możecie Państwo zgłosić na piśmie:
- sprzeciw wobec tych zmian, co spowoduje wygaśnięcie umowy w przeddzień ich wejścia w życie, bez ponoszenia opłat, albo
- wypowiedzenia umowy, co spowoduje jej rozwiązanie ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia opłat.
Niezłożenie na piśmie sprzeciwu, o którym mowa powyżej, oznacza akceptację zmian, które wejdą w życie 8 sierpnia 2018 r.
Przypominamy też, że skutki prawne i finansowe takiego sprzeciwu wobec zmian lub rozwiązania umowy określa właściwy dla danego produktu regulamin. W szczególności może zachodzić konieczność rozliczenia finansowego, dlatego przed podjęciem decyzji prosimy o zapoznanie się ze stosownym postanowieniem we właściwym regulaminie.
Co od Millennium?
Bez względu na to, czy ktoś z Państwa zdecyduje się skorzystać z przysługującego prawa do sprzeciwu czy też nie, prezentujemy oferty Millennium i odnośniki do nich, które można znaleźć na LokataKonto.pl:
- Konto oszczędnościowe Profit Millennium, do którego banner widoczny jest powyżej – 2,7% do 100.000 zł i powiązane z nim Konto 360° z BLIK,
- karty kredytowe Millennium ze zwrotem 5% u wybranych partnerów, zobacz opis Millennium Impresja i Millennium Alfa,
- pożyczki Millennium: pożyczka gotówkowa (w promocji 100 zł raty za każde 5000 zł pożyczki) oraz pożyczka konsolidacyjna – do połączenia kilku pożyczek lub kredytów w jeden.
Więcej na Lokata Konto PL