Otrzymujesz telefon z PKO Banku Polskiego, w który (pseudo)konsultant ostrzega przed wyłudzeniem kredytu na Twoje dane. Masz wątpliwości czy rzeczywiście dzwoni do Ciebie pracownik banku PKO? W aplikacji IKO możesz sprawdzić i upewnić, że to pracownik banku, a nie jedynie oszust podszywający się pod pracownika PKO BP – zobacz jak to zrobić nie przerywając rozmowy.
Jak potwierdzić tożsamość?
Telefoniczni oszuści próbują dzwonić i „ostrzegać” przed wyłudzeniem kredytu na Twoje nazwisko. Na ekranie telefonu widzisz połączenie z banku, ale po treści rozmowy masz wątpliwości, czy rzeczywiście dzwoni do Ciebie pracownik PKO BP? W aplikacji IKO potwierdzisz tożsamość rozmówcy, czyli upewnisz się, że rozmawiasz z pracownikiem PKO Banku Polskiego, a nie oszustem – wszystko to bez konieczności przerywania rozmowy:
- powiedz osobie, z którą rozmawiasz, że chcesz zweryfikować jej tożsamość: poproś o imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni
- po chwili dostaniesz powiadomienie z aplikacji IKO z danymi pracownika
- jeśli dane się zgadzają, potwierdź je i kontynuuj rozmowę
Jeśli dzwoniący:
- odmówi weryfikacji (podając dowolny powód odmowy) albo
- poda błędne dane lub
- z jakiegokolwiek powodu weryfikacja nie będzie możliwa
– rozłącz się i zadzwoń na infolinię PKO BP: 800 302 302. Pod bannerem PKO Konto Oszczędnościowe PLUS – sprawdź analizę na blogu.
Dlaczego warto?
Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym PKO Banku Polskiego.
Oszuści mogą powiedzieć Ci, że potrzebują Twoich danych np.
- ze względu na awarię systemu lub
- do prowadzonego przez policję śledztwa albo
- bo miejsce wyłudzenie kredytu i grozi Ci utrata pieniędzy itp.
W trakcie rozmowy oszust może prosić Cię m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod BLIK. Jeśli przekażesz te dane, to mogą one zostać wykorzystane np. do zlecenia operacji na Twoim koncie.
🚩Ważne: jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy dzwoni do Ciebie pracownik PKO Banku Polskiego, to rozłącz się i skontaktuj z PKO BP albo udaj do najbliższego oddziału PKO BP.
Źródło: mail informacyjny od PKO BP, a pod bannerem PKO Konto Za Zero – analiza na blogu.
👉 Najlepsze promocje (wybrane):
![]() |
![]() |
![]() Pierwsza pożyczka Vivus za 0 zł – od 100 do 3000 zł od Vivus na 61 dni z RRSO 0% |
2 komentarze
Ten sam motyw.
Widocznie musi działać
Brawo za informację. Akcja z życia wzięta dzwoni do mojej żony telefon i wyświetla się numer PKO na ekranie bo mamy konto w PKO i dodaną infolinię. Numer PKO się wyświetlił no to żona odbiera. Gostek nawija, że jest próba wyłudzenia i ktoś na dane mojej żony chce wziąć kredyt w providencie tylko podał złe dane konta i muszą je potwierdzić. Ten numer PKO zmylił żonę i już była gotowa łyknąć to, ale na szczęście byłem przy rozmowie i zagadałem, żeby rzekomy konsultant potwierdził swoje dane w IKO. A ten na bezczela do mnie, że niech się pan nie wtrąca, że to jest próba wyłudzenia danych na pożyczkę providenta i żeby zaraz żona podała co on chce bo potem może być za późno. Rozłączyliśmy się i zadzwoniliśmy na infolinię PKO. Oczywiście żadnej próby nie było bo nawet sprawdzaliśmy w m-obywatelu, czy ktoś próbował wziąć ale nic nie było. Ale ten numer PKO na który dzwonią wyłudzacze jest zastanawiający i pytanie ile osób na to dało się nabrać bo moja żona była już blisko tego.